
Workshops: Marketing & Communicatie
Voor zowel groepen als afdelingen bieden wij advies en/of een helpende hand om uw medewerkers vaardiger te worden op het gebied van (online) marketing en intern- en externe communicatie
(Online) Marketing workshops
Met alleen een website en sporadisch content plaatsen behaal je jouw online marketing doelstellingen niet. Daar komt veel meer bij kijken. Om op internet succesvol te zijn heb je een online marketing strategie nodig. Om die te bepalen is actuele kennis van de online mogelijkheden onontbeerlijk. Die kennis combineren met bedrijfskundige ervaring is voor ons het mooiste wat er is. Hoe zet je al die middelen slim in om je doel te bereiken?
Of je nou in B2B, B2C, een webwinkel of in een non-profit organisatie zit; wij helpen je om tot de beste aanpak te komen! We maken daarbij gebruik van de traditionele marketingtheorieën zoals het Porter en AIDA-model. Maar ook van de nieuwste inzichten op het gebied van online strategie.
Marketing op maat
Marketing is een breed speelveld. We stemmen onze groepstrainingen dan ook af samen met onze klanten om het programma aan te laten sluiten naar de wensen en behoefte van de klant.
Communicatie workshops
De Marcomly communicatietrainingen zijn erop gericht het klantgericht handelen van medewerkers te verbeteren en te leren denken vanuit de klantbehoefte:
“Hoe ga ik de klant helpen binnen de mogelijkheden van deze organisatie en passend binnen de visie en kernwaarden van de organisatie?”
Bewustwording van de eigen communicatiestijl en het effect van bijvoorbeeld het tonen van empathie zijn andere vaste elementen binnen onze communicatie-trainingen. Bewust communiceren is één van de belangrijkste ingrediënten voor succes. Het is een essentieel onderdeel bij het opbouwen en onderhouden van je relaties. Het geeft je de mogelijkheid om op een duidelijke en heldere manier je belangen, ideeën en gevoelens naar voren te brengen. In deze communicatie training gaan we o.a. in op onderwerpen als;
- Hoe komt je informatie over op je gesprekspartners?
- Wat is de kernboodschap in je verhaal?
- Hoe ga je om met weerstand en tegenwerpingen in gesprekken?
- Welk effect heeft je verbale en non-verbale gedrag op anderen?
Communicatie op maat
Uiteraard is het ook mogelijk om specifieke wensen en behoeftes te behandelen tijdens de training.